מאז 1999
הרצאות מרתקות לאירועים מנצחים
בהנהלת דני שביט
לייעוץ בבחירת מרצה והזמנות
03-5492474
עיצוב הרגלים – Habit Forming

עיצוב הרגלים – Habit Forming

נמצא שההבדל בין מוצרים או טכנולוגיות מצליחות לכאלה שאינן מצליחות אינו קשור לטכנולוגיה, לחדשנות ואפילו לא למחיר, סוד ההצלחה של חברות מצליחות נעוץ ביכולתן לייצר הרגלים אצל המשתמשים.

מחקרים הראו ש-45% מהפעולות שאנו עושים מדי יום הן הרגלים - בין אם מדובר בעישון, צחצוח שיניים או גלישה בפייסבוק. הרגלים לא צריכים חשיבה מודעת. לכן המוח שלנו כל כך אוהב אותם.

נשמע מופרך? נסו לחשוב כמה פעמים קרה שנכנסתם לרכב, התחלתם לנסוע ולפתע נזכרתם שאתם לא בטוחים שנעלתם את דלת הבית. ב-99% מהמקרים נעלתם את דלת. הסיבה שלא זכרתם את הפעולה היא כי הפעולה מתרחשת באופן אוטומטי. זוהי גם הסיבה לכך שאין לנו הערכת זמן כשזה נוגע לבילוי שלנו בטוויטר, פייסבוק או אפליקציות נוספות.

זה בדיוק מה שהחברות מנסות לעשות, להפוך את השימוש במוצרים מהתנהגות נשלטת להרגל, ולכך יש נוסחה ברורה שנקראת לולאת ההרגל. אז כיצד מהנדסים הרגלים?
הרצאות נוספות של לירז מרגלית, ד"ר
הפסיכולוגיה שמאחורי ההתמכרות לדיגיטל | תחום: דיגיטל ורשתות חברתיות, הרצאות באנגלית, הרצאות העשרה, עולם הסייבר וסכנות ברשת האינטרנט, יחסי הורים וילדים

מה משותף בין סוחרי סמים ומהנדסי תוכנה? שניהם בעלי המקצוע היחידים שמכנים את הלקוחות שלהם ׳משתמשים׳ (users). התמכרות לטכנולוגיה היא תופעה יחסית חדשה – צורך בלתי נשלט להיות מחוברים לאינטרנט, להיות כל הזמן בקרבת הסמארטפון, לבדוק הודעות, ולהיכנס בקביעות לרשתות חברתיות, ממש באותה מידה שאנו חשים רעב או צמא. אנו נשלטים על ידי מנגנונים פרימיטיביים שתפקידם לספק רגשות וצרכים בסיסיים כמו הצורך בשייכות, בשליטה ובסיפוק מיידי. אמנם מבחינת המוח שלנו מנגנונים אלו אפקטיביים להפליא, אך נראה כי בשילוב בין המוח, הטכנולוגיה...

לפרטים נוספים
זוגיות ואהבה בעידן הדיגיטלי | תחום: הרצאות מקוונות און ליין ON LINE, איזון בין קריירה ומשפחה, הרצאות העשרה, יום האישה, הרצאות בנושא זוגיות, העצמה נשית

עידן הדיגיטל ואפליקציות ההכרויות שינו את כללי המשחק. בימינו הדרך הנפוצה ביותר להכיר בן זוג היא בדיגיטל מה ששינה לחלוטין את משחקי החיזור הקלאסיים. הנורמות השתנו, המקום שתופסים הזוגיות והאהבה בחיינו השתנה, הצרכים שלנו השתנו ואם כל זה לא מספיק - הדרך העוברת בין המאצ׳ הראשוני באפליקציה ועד המפגש המיוחל - הרבה יותר מאתגרת. אז על מה אנחנו מוותרים כאשר מחליטים להכיר דרך האפליקציה, מדוע האופן שבו מוחנו עובד לא משתלב טוב עם עולם הדיגיטל והאם יש עוד סיכוי למצוא אהבה בימינו? בעולם שבו הכל כל כך זמין, נגיש ובשפע,...

לפרטים נוספים
הפסיכולוגיה של התמודדות עם שינוי | תחום: הרצאות מקוונות און ליין ON LINE, פיתוח ארגוני- סדנאות ותהליכים ארוכי טווח, עולם העבודה, גלובליזציה, פסיכולוגיה

כדי להבין את הפסיכולוגיה של התמודדות עם שינויים, יש להתחיל מהבעיה. במציאות של ימינו, קצב השינויים הולך וגדל וכדי להתמודד עם שינוי, יש לפתח כישורים סט חדש של כישורים רכים שקשורים ביכולת לצאת מהאזור הבטוח שלנו, למחוזות שאינם מוכרים ומעולם לא דרכנו בהם. הסיבה שכל כך קשה לנו להצליח בסביבה של שינוי, הינה שקשה לנו לצאת מאזור הנוחות. במטרה להצליח להנהיג שינוי או להתמודד עם שינויים, אנחנו חייבים ללמוד לשחרר את המוכר והנוח, לדעת לקבל את הקושי ובפרט - לדעת להיכשל. שינויים כל כך מאתגרים כיוון שהם מעבירים אותנו...

לפרטים נוספים
כיצד לייצר משמעות לעובדים בעולם העבודה החדש? | תחום: הרצאות מקוונות און ליין ON LINE, פיתוח ארגוני- סדנאות ותהליכים ארוכי טווח, עולם העבודה, איזון בין קריירה ומשפחה, הרצאות באנגלית, חדשנות, ניהול זמן

מאז אפריל 2021, עזבו את מקום עבודתם למעלה מ-19 מיליון עובדים – מספר שיא בכל הזמנים. מחקר חדש של מקינזי הראה ש40% מהעובדים השיבו שקיים סיכוי סביר או יותר שיעזבו את עבודתם בתוך 3-6 חודשים. ארגונים רבים מיהרו להציע מגוון "פתרונות פלסטר" כמו ימי חופשה ללא הגבלה, העלאות גדולות בשכר, בונוסים והטבות אבל נמצא כי קיים פער עצום בין מה שהם מניחים לבין מה שעובדיהם מרגישים בפועל. מעל 42% מהעובדים עוזבים כי אינם חשים מוערכים, אינם מוצאים משמעות או תחושת שייכות או לא מתחברים לתרבות הארגונית. מגפת הקורונה גרמה לעובדים רבים לחשוב...

לפרטים נוספים
הפסיכולוגיה של חווית לקוח | תחום: הרצאות מקוונות און ליין ON LINE, פיתוח ארגוני- סדנאות ותהליכים ארוכי טווח, שרות לקוחות, חשיבה יצירתית

כללי המשחק השתנו. החברות המובילות בעולם לא סוחרות במוצרים או בשירותים, אלא בחוויות שלנו. צמד המילים ״חווית לקוח״ הוא הרבה יותר מ-buzzword חולף, חווית לקוח הפכה להיות חשובה יותר מהמוצר עצמו, וארגונים שיתעלמו מתובנה זו ימצאו עצמם מחוץ למשחק. לפני 10 או אולי 15 שנה, התחרות העסקית הייתה על מי מציע מוצר במחיר מוזל או מגוון רחב יותר של שירותים אבל כיום, רוב כמעט מוחלט של הצרכנים יעדיפו לעשות עסקים עם חברות שמציעות חוויית לקוח איכותית - גם אם הן לא בהכרח מציעות את המוצר הכי טוב והכי חדשני. בשוק הצרכני החדש נוצר מצב...

לפרטים נוספים
הפסיכולוגיה של השכנוע, עיצוב התנהגות והנעה | תחום: הרצאות מקוונות און ליין ON LINE, פיתוח ארגוני- סדנאות ותהליכים ארוכי טווח, הרצאות באנגלית, חדשנות, פסיכולוגיה, אמנות השכנוע והפרזנטציה

מהן הטכניקות שגורמות לאנשים לשיתוף פעולה? מה גורם לאנשים לשנות את דעתם? הגישה הרווחת הייתה שאם רק נחשוף אנשים למידע הרלוונטי, הם יעשו את הדבר הנכון אבל זוכי פרס נובל, עמוס טברסקי ודניאל כהנמן, היו הראשונים שהראו לעולם שהמוח האנושי אינו מציית לחוקי הרציונאליות. הם גם הבינו דבר נוסף, משמעותי לא פחות: חוסר הרציונליות שלנו אינו אקראי ובלתי צפוי, אלא ניתן למידול. במילים פשוטות - מרבית בני האדם חושבים באופ לא רציונאלי אך מאד צפוי ואם נדע כיצד פועלים המנגנונים, נוכל ליצור התערבויות יעילות, דחיפות קטנות מבלי...

לפרטים נוספים
לנוחויותך, ניתן למלא את טופס ההזמנה למידע נוסף ולצרף מספר מרצים ולא מרצה בודד. ניתן לגלוש בגלריות מרצים ולהוסיף מספר מרצים לסל הפניות, לפניה אחת מרוכזת.
באפשרותך לקבל מידע נוסף
אודות מספר מרצים
* אנו מכבדים את פרטיותך
* כל השדות חובה
הצטרפו אלינו
03-5492474 השאירו פרטים