לנהל את ה-Z
בינה מלאכותית AI, הרצאות מקוונות און ליין ON LINE, פיתוח ארגוני- סדנאות ותהליכים ארוכי טווח, חינוך והוראה בעידן החדש, חדשנות, מדע ועתידנות וטכנולוגיה, הרצאות העשרה, גלובליזציה
כאשר ארגונים קלטו את בני דור ה-Y באמצע שנות ה-2000, הם הוכו בתדהמה מדרישותיהם וציפיותיהם. חלף כמעט עשור עד שהם ביצעו את ההתאמות הנדרשות במהלכו ספגו הפסדים בהיקף של מיליארדי דולרים בגין תחלופת עובדים, הצורך בהכשרה בלתי פוסקת של עובדים חדשים ואיבוד כישרונות צעירים. כעת, מנהלי דרגי הביניים והדרגים הבכירים נחושים שלא לחזור על הטעות פעם נוספת.
לצעירי דור ה-Z, שנולדו בין השנים 1997-2010, מאפיינים סוציולוגים, חברתיים, תרבותיים וכלכליים מובחנים. הם שאפתנים, תחרותיים, עצמאיים, נחושים להצליח ושולטים בכלי טכנולוגיה מתקדמים. הם גדלו בצל אירוע הטרור הגדול ביותר שידע העולם המערבי שהתרחש ב-11 בספטמבר 2001, המיתון העמוק והתמוטטות הבורסה של שנת 2008 ובמקביל הם הילידים הדיגיטליים האמיתיים. עבור עובדים אלו אין עולם ללא טלפונים חכמים, רשתות חברתיות, אפליקציות וחיבוריות תמידית וכל אלו משפיעים באופן ישיר על האופן שבו הם מחפשים עבודה, בוחרים אותה ומחליטים האם להישאר בה או לחפש עבודה חדשה.
ארגונים קטנים, בינוניים וגדולים, המתחרים על מיטב הכישרונות הצעירים החדשים, שואלים את עצמם מה עליהם לעשות כדי לפתות אותם ובעיקר כיצד עליהם לנהל אותם על מנת למצות את הפוטנציאל העצום שטמון בהם. הרצאה זו תספק למנהלים בדרגות השונות כיוונים, רעיונות וכלים מעשיים שיאפשרו להם לעשות בדיוק את זה.
ד"ר יובל דרור, סוציולוג שחוקר למעלה מ-15 שנה את השפעת הטכנולוגיה על החברה, מחבר רב-המכר "קוד סמוי: כל מה שלא רוצים שתדעו ואתם חייבים לדעת על החיים בעידן הדיגיטלי", ומרצה בכיר בבית הספר לתקשורת ב"מכללה למנהל", חושף בהרצאתו, "לנהל את ה-Z", את המאפיינים החברתיים והתעסוקתיים הבולטים של בני דור ה-Z ואת האופן שבו אלו מקרינים על הדרך שבה הם שואפים לפתח את הקריירה שלהם.
באמצעות הצגה של מחקרים, עשרות נתונים, סקרים, מקרי בוחן ותוצאות של ראיונות שנערכו עם מועמדים ומנהלים, נחשפות העמדות של צעירי דור ה-Z ביחס לארגונים שבהם הם שוקלים לעבוד: מה הם מצפים ממקום העבודה החדש שלהם, איזה סגנון ניהול מתאים להם, מהי הדרך הנכונה ללמד אותם, לתת להם משוב ולפתח את הקריירה שלהם, על מה הם יסכימו להתפשר ועל מה הם בשום אופן לא יסכימו להתפשר, אילו אתגרים מפעילים אותם ואילו פעולות ניהוליות עלולות לגרום להם לחפש עבודה אחרת.
בסוף ההרצאה המשתתפים יבינו כיצד עליהם לגייס את העובדים הצעירים, לנהל אותם ולקדם אותם כך שיהוו את התשתית של מנהלי העתיד בארגון שלהם.
אורך ההרצאה: שעה.
המלחמה שמתנהלת בימים אלו בעזה היא לא המלחמה היחידה. במקביל לה מתפתח שדה קרב בטיקטוק ואינסטגרם, ווטסאפ וטלגרם, פייסבוק, טוויטר וברשתות חברתיות נוספות, סביב הנרטיב, סביב העובדות וסביב השאלה מה בעצם קרה. מדוע כל כך קשה לנצח בו? מה עושה צריכת מדיה חברתית בקרב ילדים ובני נוער בתקופת מלחמה וכיצד היא קשורה לטראומה ופוסט-טראומה, מדוע נדמה שצעירים אמריקאים ואירופאים מזדהים דווקא עם בין-לאדן ואפילו עם היטלר וכיצד כל זה קשור להוראות שניתנו לאלגוריתמים של טיקטוק וטוויטר ואפילו לבינה מלאכותית? הסוציולוג ואיש...
לפרטים נוספיםהפוטנציאל הטכנולוגי, שדרוג העובדים והיתרון התחרותי מהפכת הבינה המלאכותית שוטפת את העולם והיא תשנה את האופן שבו ארגונים פועלים, מפתחים פתרונות ומעניקים שירות ללקוחות שלהם. כלי הבינה המלאכותית החדשים צפויים להגביר את הפרודוקטיביות, לספק תובנות עסקיות חדשות ולשדרג את הצעת הערך של ארגונים לאורך ורוחב תעשיות שונות. אבל בדומה למהפכות טכנולוגיות קודמות, גם המהפכה הזו מגיעה בטעם חמוץ-מתוק ולצד היתרונות העצומים היא תציב בפני מנהלים ומקבלי החלטות שורה של דילמות: כיצד מכינים את העובדים לשינוי הטכנולוגי...
לפרטים נוספיםמהפכת הבינה המלאכותית שוטפת את העולם והיא תשנה את האופן שבו ארגונים פועלים, מפתחים פתרונות ומעניקים שירות ללקוחות שלהם. כלי הבינה המלאכותית החדשים צפויים להגביר את הפרודוקטיביות, לספק תובנות עסקיות חדשות ולשדרג את הצעת הערך של ארגונים לאורך ורוחב תעשיות שונות. אבל בדומה למהפכות טכנולוגיות קודמות, גם המהפכה הזו מגיעה בטעם חמוץ-מתוק ולצד היתרונות העצומים היא תציב בפני מנהלים ומקבלי החלטות שורה של דילמות: כיצד מכינים את העובדים לשינוי הטכנולוגי הצפוי, כיצד מטמיעים מערכות חדשות באופן שקול ואחראי,...
לפרטים נוספיםמדי יום אנחנו מתעוררים לגל חדש של ידיעות המדווחות בהתרגשות על פריצות דרך בתחום הבינה המלאכותית. המערכות האלו, כך אנחנו לומדים, מסוגלות לכתוב עבודות אקדמיות ולענות על שאלות סבוכות, לצייר ציורים מדהימים, להלחין קטעי מוזיקה מרגשים, ליישם אסטרטגיות משחק מקוריות, לספק ייעוץ משפטי ולבנות קמפיינים שיווקיים. מערכות הבינה המלאכותית, דוגמת ChatGPT ו-LaMDA (שעונות על שאלות בשפה טבעית), Dall-E2 ו-Midjourney (שמייצרות ציורים), Alpha-GO (שמפתחת אסטרטגיות משחק), CoPilot (שכותבת קוד) ומערכות רבות נוספות שמבוססות על עוצמת מחשוב אדירה...
לפרטים נוספיםמגפת הקורונה ששטפה את העולם הובילה לא רק למשבר בריאותי וכלכלי אלא גם ובעיקר, למשבר אמון חסר תקדים. משבר זה הוא רב-ממדי והוא מופנה כלפי מוסדות המדינה, מקומות העבודה, הסביבה הפיזית ואפילו כלפי אנשים שקרובים לנו. אמון (trust) הוא הדבק החברתי שנמצא בסיס כל פעולה חברתית. הוא מאפשר לנו לקפוץ אל הלא נודע בתנאי אי-ודאות. מחקרים שנעשו לאורך השנים מצביעים על העובדה שאמון משפיע בצורה חסרת פרופורציה על הכנסות הארגונים והסיבה לכך היא שאמון הוא המטבע החשוב ביותר בעולם העסקים ופגיעה בו מובילה להפסדים כלכליים הנאמדים...
לחצו לפרטיםאילו מקצועות עומדים להיעלם ואיך יראו החיים שלנו בעידן של אינטליגנציה מלאכותית? במשך שנים היה המושג "אינטליגנציה מלאכותית" שמור לסרטי המדע הבדיוני, עניין שנחשב לתרגיל מחשבה תיאורטי, פילוסופי. בעשור האחרון הפך התרגיל לאיום הגדול ביותר על העובדים, בין אם הם משתכרים שכר נמוך או גבוה, עובדים בעבודות צווארון כחול או לבן, מיומנים או לא; כולם. כמחצית מכלל העבודות המוכרות לנו כיום, צפויות להיעלם בשני העשורים הקרובים לטובת פיתוחים טכנולוגיים שיאפשרו למעסיקים להחליף את העובד האנושי במכונות, רובוטים, תוכנות...
לפרטים נוספיםיותר מ-75 אלף ספרים ומיליוני עמודים נכתבו רק בעשור האחרון על "חדשנות" (Innovation) ו"יצירתיות" (Creativity). כמעט כל חברה וארגון בעולם עוסקים בשנים האחרונות בתהליך להטמעת חדשנות. אין פלא שסביב המונח "חדשנות" נקשרו כתרים ונוצרו מיתוסים, חלקם הלא מבוטל שגויים ואפילו מזיקים. האמונה במיתוסים האלו מייצרת מערכת ציפיות מנופחת, גוררת החלטות שגויות ובמקרים רבים מובילה לאכזבה של ההנהלה והעובדים כאחד. אחרי שני עשורים שבהן סיקר ועקב אחר חברות הטכנולוגיה המובילות בעולם ולאחר שכתב וחקר את הנושא בעצמו, ד"ר יובל דרור ראה כמעט את כל...
לפרטים נוספים