ארבעה מיתוסים על חדשנות
בינה מלאכותית AI, הרצאות מקוונות און ליין ON LINE, פיתוח ארגוני- סדנאות ותהליכים ארוכי טווח, חינוך והוראה בעידן החדש, חדשנות, מדע ועתידנות וטכנולוגיה, הרצאות העשרה, גלובליזציה
אחרי שני עשורים שבהן סיקר ועקב אחר חברות הטכנולוגיה המובילות בעולם ולאחר שכתב וחקר את הנושא בעצמו, ד"ר יובל דרור ראה כמעט את כל הטעויות האפשריות בדרך אל חדשנות, כמו גם כמה הצלחות מרשימות.
בהרצאה "ארבעה מיתוסים על חדשנות" נפרק את ארבעת המיתוסים הגדולים ביותר סביב המונח "חדשנות":
1. חברות וארגונים אוהבים רעיונות חדשים - ובייחוד המנהלים שלכם.
2. חדשנות אמיתית נוצרת כאשר אנשים גדולים מבצעים הימורים גדולים על טכנולוגיות גדולות ומהפכניות.
3. אין שיטה אמיתית לחדשנות - וממילא היא מתרחשת ברגע אחד של התגלות.
4. עבודה בקבוצה יוצרת רעשים, הפרעות ומכשולים בדרך להצלחה.
במציאות אף פעם אין רגע אחד שבו כולם צועקים "אאוריקה!" ("מצאתי!") ואפילו ארכימדס לא צעק כך, אין שיטה אחת אמיתית לחדשנות – יש אינספור כאלו (וזו חלק מהבעיה), חדשנות פורצת דרך יכולה להיווצר כאשר אנשים רגילים מבצעים הימורים קטנים ולא ממציאים שום טכנולוגיה חדשה, ואם יש משהו שחברות וארגונים נרתעים ממנו – אלו הם רעיונות חדשים.
אז איך בתנאים האלו מייצרים בכל זאת אווירה ותנאים שבהם עובדים ומנהלים יציגו רעיונות חדשים ויובילו אותם כל הדרך מרעיון מופשט אל המוצר הסופי? אילו שינויים חייבות חברות לבצע כדי שהעובדים שלהן ירצו לקחת חלק בתהליכי חדשנות ויצירתיות וממה הן חייבות להימנע? מה אפשר ללמוד מההיסטוריה של החדשנים הגדולים ומה אסור ללמוד מהם בשום פנים ואופן?
ההרצאה כוללת עשרות דוגמאות, המחשות ומקרי בוחן ובסופה שורה של מסקנות באשר לטיבה האמיתי של חדשנות לצד כלים והמלצות ביחס לדרך הנכונה שבה יש ליישם אותה בארגונים קטנים, בינוניים וגדולים.
אורך ההרצאה: 60 דקות.
המלחמה שמתנהלת בימים אלו בעזה היא לא המלחמה היחידה. במקביל לה מתפתח שדה קרב בטיקטוק ואינסטגרם, ווטסאפ וטלגרם, פייסבוק, טוויטר וברשתות חברתיות נוספות, סביב הנרטיב, סביב העובדות וסביב השאלה מה בעצם קרה. מדוע כל כך קשה לנצח בו? מה עושה צריכת מדיה חברתית בקרב ילדים ובני נוער בתקופת מלחמה וכיצד היא קשורה לטראומה ופוסט-טראומה, מדוע נדמה שצעירים אמריקאים ואירופאים מזדהים דווקא עם בין-לאדן ואפילו עם היטלר וכיצד כל זה קשור להוראות שניתנו לאלגוריתמים של טיקטוק וטוויטר ואפילו לבינה מלאכותית? הסוציולוג ואיש...
לפרטים נוספיםהפוטנציאל הטכנולוגי, שדרוג העובדים והיתרון התחרותי מהפכת הבינה המלאכותית שוטפת את העולם והיא תשנה את האופן שבו ארגונים פועלים, מפתחים פתרונות ומעניקים שירות ללקוחות שלהם. כלי הבינה המלאכותית החדשים צפויים להגביר את הפרודוקטיביות, לספק תובנות עסקיות חדשות ולשדרג את הצעת הערך של ארגונים לאורך ורוחב תעשיות שונות. אבל בדומה למהפכות טכנולוגיות קודמות, גם המהפכה הזו מגיעה בטעם חמוץ-מתוק ולצד היתרונות העצומים היא תציב בפני מנהלים ומקבלי החלטות שורה של דילמות: כיצד מכינים את העובדים לשינוי הטכנולוגי...
לפרטים נוספיםמהפכת הבינה המלאכותית שוטפת את העולם והיא תשנה את האופן שבו ארגונים פועלים, מפתחים פתרונות ומעניקים שירות ללקוחות שלהם. כלי הבינה המלאכותית החדשים צפויים להגביר את הפרודוקטיביות, לספק תובנות עסקיות חדשות ולשדרג את הצעת הערך של ארגונים לאורך ורוחב תעשיות שונות. אבל בדומה למהפכות טכנולוגיות קודמות, גם המהפכה הזו מגיעה בטעם חמוץ-מתוק ולצד היתרונות העצומים היא תציב בפני מנהלים ומקבלי החלטות שורה של דילמות: כיצד מכינים את העובדים לשינוי הטכנולוגי הצפוי, כיצד מטמיעים מערכות חדשות באופן שקול ואחראי,...
לפרטים נוספיםמדי יום אנחנו מתעוררים לגל חדש של ידיעות המדווחות בהתרגשות על פריצות דרך בתחום הבינה המלאכותית. המערכות האלו, כך אנחנו לומדים, מסוגלות לכתוב עבודות אקדמיות ולענות על שאלות סבוכות, לצייר ציורים מדהימים, להלחין קטעי מוזיקה מרגשים, ליישם אסטרטגיות משחק מקוריות, לספק ייעוץ משפטי ולבנות קמפיינים שיווקיים. מערכות הבינה המלאכותית, דוגמת ChatGPT ו-LaMDA (שעונות על שאלות בשפה טבעית), Dall-E2 ו-Midjourney (שמייצרות ציורים), Alpha-GO (שמפתחת אסטרטגיות משחק), CoPilot (שכותבת קוד) ומערכות רבות נוספות שמבוססות על עוצמת מחשוב אדירה...
לפרטים נוספיםמגפת הקורונה ששטפה את העולם הובילה לא רק למשבר בריאותי וכלכלי אלא גם ובעיקר, למשבר אמון חסר תקדים. משבר זה הוא רב-ממדי והוא מופנה כלפי מוסדות המדינה, מקומות העבודה, הסביבה הפיזית ואפילו כלפי אנשים שקרובים לנו. אמון (trust) הוא הדבק החברתי שנמצא בסיס כל פעולה חברתית. הוא מאפשר לנו לקפוץ אל הלא נודע בתנאי אי-ודאות. מחקרים שנעשו לאורך השנים מצביעים על העובדה שאמון משפיע בצורה חסרת פרופורציה על הכנסות הארגונים והסיבה לכך היא שאמון הוא המטבע החשוב ביותר בעולם העסקים ופגיעה בו מובילה להפסדים כלכליים הנאמדים...
לחצו לפרטיםבחמש השנים הקרובות יזרמו לשוק העבודה הישראלי יותר מחצי מיליון עובדים השייכים לדור הטכנולוגי ביותר שידעה האנושות, דור ה-Z. צעירים אלו מגיעים לארגונים עם דרישות, שאיפות וציפיות אחרות מבני הדור שקדם להם, דור ה-Y. כאשר ארגונים קלטו את בני דור ה-Y באמצע שנות ה-2000, הם הוכו בתדהמה מדרישותיהם וציפיותיהם. חלף כמעט עשור עד שהם ביצעו את ההתאמות הנדרשות במהלכו ספגו הפסדים בהיקף של מיליארדי דולרים בגין תחלופת עובדים, הצורך בהכשרה בלתי פוסקת של עובדים חדשים ואיבוד כישרונות צעירים. כעת, מנהלי דרגי הביניים והדרגים...
לפרטים נוספיםאילו מקצועות עומדים להיעלם ואיך יראו החיים שלנו בעידן של אינטליגנציה מלאכותית? במשך שנים היה המושג "אינטליגנציה מלאכותית" שמור לסרטי המדע הבדיוני, עניין שנחשב לתרגיל מחשבה תיאורטי, פילוסופי. בעשור האחרון הפך התרגיל לאיום הגדול ביותר על העובדים, בין אם הם משתכרים שכר נמוך או גבוה, עובדים בעבודות צווארון כחול או לבן, מיומנים או לא; כולם. כמחצית מכלל העבודות המוכרות לנו כיום, צפויות להיעלם בשני העשורים הקרובים לטובת פיתוחים טכנולוגיים שיאפשרו למעסיקים להחליף את העובד האנושי במכונות, רובוטים, תוכנות...
לפרטים נוספים