לנהל את ה-Z

הרצאות מקוונות און ליין ON LINE, פיתוח ארגוני- סדנאות ותהליכים ארוכי טווח, חינוך והוראה בעידן החדש, חדשנות, מדע ועתידנות וטכנולוגיה, הרצאות העשרה, גלובליזציה
כאשר ארגונים קלטו את בני דור ה-Y באמצע שנות ה-2000, הם הוכו בתדהמה מדרישותיהם וציפיותיהם. חלף כמעט עשור עד שהם ביצעו את ההתאמות הנדרשות במהלכו ספגו הפסדים בהיקף של מיליארדי דולרים בגין תחלופת עובדים, הצורך בהכשרה בלתי פוסקת של עובדים חדשים ואיבוד כישרונות צעירים. כעת, מנהלי דרגי הביניים והדרגים הבכירים נחושים שלא לחזור על הטעות פעם נוספת.
לצעירי דור ה-Z, שנולדו בין השנים 1997-2010, מאפיינים סוציולוגים, חברתיים, תרבותיים וכלכליים מובחנים. הם שאפתנים, תחרותיים, עצמאיים, נחושים להצליח ושולטים בכלי טכנולוגיה מתקדמים. הם גדלו בצל אירוע הטרור הגדול ביותר שידע העולם המערבי שהתרחש ב-11 בספטמבר 2001, המיתון העמוק והתמוטטות הבורסה של שנת 2008 ובמקביל הם הילידים הדיגיטליים האמיתיים. עבור עובדים אלו אין עולם ללא טלפונים חכמים, רשתות חברתיות, אפליקציות וחיבוריות תמידית וכל אלו משפיעים באופן ישיר על האופן שבו הם מחפשים עבודה, בוחרים אותה ומחליטים האם להישאר בה או לחפש עבודה חדשה.
ארגונים קטנים, בינוניים וגדולים, המתחרים על מיטב הכישרונות הצעירים החדשים, שואלים את עצמם מה עליהם לעשות כדי לפתות אותם ובעיקר כיצד עליהם לנהל אותם על מנת למצות את הפוטנציאל העצום שטמון בהם. הרצאה זו תספק למנהלים בדרגות השונות כיוונים, רעיונות וכלים מעשיים שיאפשרו להם לעשות בדיוק את זה.
ד"ר יובל דרור, סוציולוג שחוקר למעלה מ-15 שנה את השפעת הטכנולוגיה על החברה, מחבר רב-המכר "קוד סמוי: כל מה שלא רוצים שתדעו ואתם חייבים לדעת על החיים בעידן הדיגיטלי", ומרצה בכיר בבית הספר לתקשורת ב"מכללה למנהל", חושף בהרצאתו, "לנהל את ה-Z", את המאפיינים החברתיים והתעסוקתיים הבולטים של בני דור ה-Z ואת האופן שבו אלו מקרינים על הדרך שבה הם שואפים לפתח את הקריירה שלהם.
באמצעות הצגה של מחקרים, עשרות נתונים, סקרים, מקרי בוחן ותוצאות של ראיונות שנערכו עם מועמדים ומנהלים, נחשפות העמדות של צעירי דור ה-Z ביחס לארגונים שבהם הם שוקלים לעבוד: מה הם מצפים ממקום העבודה החדש שלהם, איזה סגנון ניהול מתאים להם, מהי הדרך הנכונה ללמד אותם, לתת להם משוב ולפתח את הקריירה שלהם, על מה הם יסכימו להתפשר ועל מה הם בשום אופן לא יסכימו להתפשר, אילו אתגרים מפעילים אותם ואילו פעולות ניהוליות עלולות לגרום להם לחפש עבודה אחרת.
בסוף ההרצאה המשתתפים יבינו כיצד עליהם לגייס את העובדים הצעירים, לנהל אותם ולקדם אותם כך שיהוו את התשתית של מנהלי העתיד בארגון שלהם.
אורך ההרצאה: שעה.
לאורך ההיסטוריה בני האדם המציאו טכנולוגיות פורצות דרך: מכונת הדפוס, השעון, החשמל, המטוס ומאות טכנולוגיות נוספות שהיום אנחנו מתייחסים אליהן כמובנות מאליהן. אבל בשנים האחרונות אנחנו רואים ניצנים של המצאות וטכנולוגיות שיאפשרו לנו לתפוס את גורלנו בידינו ולשחק את אלוהים. המצאות אלו יניחו בידי האנושות כלים לבניית ישויות מלאכותיות דיגיטליות ומכאניות חכמות, מהירות וחזקות מאיתנו ובמקביל יאפשרו לנו לשדרג את המרקם הגנטי שלנו, את התכונות הביולוגיות שלנו – הן יאפשרו לנו ליצור אדם-על. בהרצאה סוחפת ועמוסה...
לפרטים נוספים
בעשור האחרון הפך המונח "טרנספורמציה דיגיטלית" לאחד המונחים הלוהטים ביותר בשוק הארגוני ובשנת הקורונה הוא זינק לשמיים. על אף הפופולאריות של המונח, קיימת בתוכו בעיה: רוב האנשים נמשכים לחלק השני של המונח, "דיגיטלי", בעוד שהדגש נמצא דווקא בחלקו הראשון, "טרנספורמציה". טרנספורמציה דיגיטלית מציבה בפני חברות וארגונים שאלה אחת מרכזית: כיצד ארגונים שנולדו לפני שנות התשעים, לפני עידן האינטרנט המסחרי, צריכים להשתנות כך שיוכלו לצמוח, להתפתח ולנצח בעידן הדיגיטלי. תשובה טובה לשאלה הזו שווה הרבה מאוד כסף: על פי הערכת...
לפרטים נוספים
יש מגיפה או אין מגיפה? יש יותר חולים קשים או שמא שינו את ההגדרה של "מהו חולה קשה"? האם צריך לעטות מסיכה או שמא זה לא עוזר? האם הפיצויים יגיעו לארגונים או מדובר בהבטחות שווא? הקורונה גרמה למשבר בריאותי וכלכלי אבל היא נושאת בתוכה וירוס לא פחות קטלני שמייצר משבר אמון חסר תקדים : - למה אמון כל כך חשוב. - איך הוא "עובד". - מה התפקיד שלו בארגונים. - מה קורה כאשר הוא נשבר. - איך מתקנים. ד"ר יובל דרור, סופר, חוקר ופרשן בכיר לענייני טכנולוגיה, מציג את ההשלכות של משבר האמון שסוחף את ישראל ואת העולם כולו. באמצעות הצגת...
לפרטים נוספים
מגפת הקורונה ששטפה את העולם הובילה לא רק למשבר בריאותי וכלכלי אלא גם ובעיקר, למשבר אמון חסר תקדים. משבר זה הוא רב-ממדי והוא מופנה כלפי מוסדות המדינה, מקומות העבודה, הסביבה הפיזית ואפילו כלפי אנשים שקרובים לנו. אמון (trust) הוא הדבק החברתי שנמצא בסיס כל פעולה חברתית. הוא מאפשר לנו לקפוץ אל הלא נודע בתנאי אי-ודאות. מחקרים שנעשו לאורך השנים מצביעים על העובדה שאמון משפיע בצורה חסרת פרופורציה על הכנסות הארגונים והסיבה לכך היא שאמון הוא המטבע החשוב ביותר בעולם העסקים ופגיעה בו מובילה להפסדים כלכליים הנאמדים...
לחצו לפרטים
בשנים האחרונות מנהלים בכירים רבים מדווחים שהם מתקשים להבין את האופן שבו העולם מתנהל. אם בעבר היה היגיון בשיגעון, הרי שכיום המציאות העסקית – הפנימית והחיצונית – הפכה כאוטית ובלתי צפויה. הסיבה לתחושה המבלבלת היא שבשנים האחרונות העולם עבר מהפכה טכנולוגית וחברתית ששינתה באופן עמוק ויסודי את הדרך שבה אנשים תופסים, מבינים ומגיבים למציאות שסביבם. בראשית 2019 פרסם הסוציולוג, חוקר התקשורת והטכנולוגיה, ד"ר יובל דרור, את רב-המכר "קוד סמוי: כל מה שלא רוצים שתדעו ואתם חייבים לדעת על החיים בעידן הדיגיטלי". הספר מציג...
לפרטים נוספים
משתמש ממוצע נוגע בטלפון הסלולרי שלו יותר מ-2,500 פעמים ביום ומשתמש ביישומים השונים יותר משלוש שעות כל יום. בכל יום גולל משתמש ממוצע כ-92 מטרים של ניוזפיד בפייסבוק, או את כל האורך של פסל החירות, מבסיס הפסל ועד לקצה הלפיד. כיצד המכשיר הזה, על עשרות היישומונים, המשחקים והשירותים שמותקנים עליו, מושך אותנו פנימה, האם יתכן שגם כאשר הוא מונח בצד, כבוי, הוא משפיע עלינו לרעה וכיצד כל זה משפיע על המצברוח שלנו, על היכולות הקוגניטיביות שלנו ועל הקשרים החברתיים שאנחנו מפתחים? ד"ר יובל דרור, סוציולוג של טכנולוגיה, חוקר,...
לפרטים נוספים
אילו מקצועות עומדים להיעלם ואיך יראו החיים שלנו בעידן של אינטליגנציה מלאכותית? במשך שנים היה המושג "אינטליגנציה מלאכותית" שמור לסרטי המדע הבדיוני, עניין שנחשב לתרגיל מחשבה תיאורטי, פילוסופי. בעשור האחרון הפך התרגיל לאיום הגדול ביותר על העובדים, בין אם הם משתכרים שכר נמוך או גבוה, עובדים בעבודות צווארון כחול או לבן, מיומנים או לא; כולם. כמחצית מכלל העבודות המוכרות לנו כיום, צפויות להיעלם בשני העשורים הקרובים לטובת פיתוחים טכנולוגיים שיאפשרו למעסיקים להחליף את העובד האנושי במכונות, רובוטים, תוכנות...
לפרטים נוספים
דור Z הוא הדור שנולד בין השנים 1995-2010 והוא הדור הטכנולוגי ביותר שידעה האנושות: עבור דור זה העולם היה מאז ומתמיד מצויד במחשבים, אינטרנט וטלפונים סלולריים באמצעותם תמיד ניתן היה להשתמש במנועי חיפוש ובמאגרי מידע וזאת באמצעות מסכי מגע אינטראקטיביים ושלל אפליקציות. דור Z רגיל לתקשר עם העולם באמצעות מסך, ואם אפשר אז עם שניים או שלושה, הוא אלוף בחיפוש מידע (אך מעדיף מידע ויזואלי), הוא מוקף בטכנולוגיה מתקדמת אבל ממהר להשתעמם ממנה. לא לחינם שהאתגרים שהדור הזה מציב בפני מחנכים, מורים והורים הם מורכבים, חסרי תקדים...
לפרטים נוספים
יותר מ-75 אלף ספרים ומיליוני עמודים נכתבו רק בעשור האחרון על "חדשנות" (Innovation) ו"יצירתיות" (Creativity). כמעט כל חברה וארגון בעולם עוסקים בשנים האחרונות בתהליך להטמעת חדשנות. אין פלא שסביב המונח "חדשנות" נקשרו כתרים ונוצרו מיתוסים, חלקם הלא מבוטל שגויים ואפילו מזיקים. האמונה במיתוסים האלו מייצרת מערכת ציפיות מנופחת, גוררת החלטות שגויות ובמקרים רבים מובילה לאכזבה של ההנהלה והעובדים כאחד. אחרי שני עשורים שבהן סיקר ועקב אחר חברות הטכנולוגיה המובילות בעולם ולאחר שכתב וחקר את הנושא בעצמו, ד"ר יובל דרור ראה כמעט את כל...
לפרטים נוספים
אודות מספר מרצים
* כל השדות חובה
בין טהראן לתל אביב: מעבר למסך הברזל של הרפובליקה האסלאמית
לחצו כאן לפרטים מלאים

בהתאמה למגבלות,מיטב המרצים שלנו הכינו פורמט מיוחד להרצאות זום . תוכן מעודכן ומתאים, ומבנה הרצאה מותאם לפורמט זום / אונליין . לחצו כאן לצפות במרצים.
הרצאות אונליין

עינב גלילי בהרצאה משעשעת ומיוחדת לתקופה הנוכחית .. "על הומר ותשתיות חיוניות"
לפרטים מלאים
